วันพุธที่ 19 มิถุนายน พ.ศ. 2556

ความหมายของEducation



EDUCATION
EDUCATION. Americans have long invested importance in education as a means of social improvement and individual fulfillment. Education has entailed both formal instruction in schools, universities, and other institutions, and informal learning in a variety of settings. Schools were respected institutions early in American history, and their significance has grown with time. Education and schooling have also been at the center of social and political conflict, often over issues of status and inequality. Schools eventually became instruments of government social policy, utilized to offset historic inequities and to help achieve social justice. Education also contributed human capital to the nation's economy. In the nineteenth century, reformers focused on training reliable workers; in the twentieth century, schools prepared men and women for office and professional employment. At the same time, education has been a vital element of social and economic mobility for generations of Americans.


Historically, the primary schools were the objects of the nation's first great era of education reform. Next came secondary schools, which grew most rapidly during the early twentieth century, and colleges and universities expanded notably in the years following World War II. Schools at all levels have been indispensable to the formation of a national identity for Americans throughout history. From the very earliest stages of the new republic, schools have helped to foster loyalty to the principles of democratic governance, and to the particular tenets of American nationalism. They also have served as a forum for debate over the evolution of these principles.
การศึกษา(Education)
การศึกษา ชาวอเมริกันมีการลงทุนความสำคัญในด้านการศึกษาเป็นวิธีการของการพัฒนาสังคมและความสำเร็จของแต่ละบุคคล การศึกษาได้ยกให้ทั้งการเรียนการสอนอย่างเป็นทางการในโรงเรียนมหาวิทยาลัยและสถาบันอื่น ๆ และการเรียนรู้ทางการในความหลากหลายของการตั้งค่า โรงเรียนเป็นสถาบันที่เคารพนับถือในช่วงต้นของประวัติศาสตร์อเมริกันและความสำคัญของพวกเขาได้เติบโตขึ้นกับเวลา การศึกษาและการเรียนการสอนก็ยังคงเป็นศูนย์กลางของความขัดแย้งทางสังคมและการเมืองที่มักจะประเด็นเรื่องของสถานะและความไม่เท่าเทียมกัน โรงเรียนในที่สุดกลายเป็นเครื่องมือของนโยบายทางสังคมที่รัฐบาลนำมาใช้เพื่อชดเชยความไม่เสมอภาคทางประวัติศาสตร์และเพื่อช่วยให้บรรลุความยุติธรรมทางสังคม การศึกษาก็มีส่วนทุนมนุษย์ที่มีต่อเศรษฐกิจของประเทศ ในศตวรรษที่สิบเก้าปฏิรูปมุ่งเน้นไปที่การฝึกอบรมคนงานความน่าเชื่อถือในศตวรรษที่ยี่สิบโรงเรียนเตรียมชายและหญิงสำหรับการจ้างงานในสำนักงานและเป็นมืออาชีพ ในขณะเดียวกันการศึกษาได้รับองค์ประกอบที่สำคัญของการเคลื่อนไหวทางสังคมและเศรษฐกิจสำหรับคนรุ่นของชาวอเมริกัน
ในอดีตโรงเรียนประถมศึกษาเป็นวัตถุของยุคที่ดีของประเทศเป็นครั้งแรกของการปฏิรูปการศึกษา ต่อมาก็เป็นโรงเรียนมัธยมซึ่งขยายตัวมากที่สุดอย่างรวดเร็วในช่วงต้นศตวรรษที่ยี่สิบและวิทยาลัยและมหาวิทยาลัยการขยายตัวที่โดดเด่นในช่วงปีหลังสงครามโลกครั้งที่สอง โรงเรียนในทุกระดับได้รับขาดไม่ได้ในการก่อตัวของเอกลักษณ์ประจำชาติสำหรับชาวอเมริกันตลอดประวัติศาสตร์ จากขั้นตอนมากที่สุดของสาธารณรัฐใหม่ที่โรงเรียนได้ช่วยที่จะส่งเสริมความจงรักภักดีต่อหลักการของระบอบการปกครองและหลักการเฉพาะของอเมริกันชาตินิยม พวกเขายังได้ทำหน้าที่เป็นเวทีสำหรับการอภิปรายในช่วงวิวัฒนาการของหลักการเหล่านี้


                                                   นางสาวกมลชนก  คำนวนศักดิ์ รหัส 56115550108
                                                     

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น